۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

هرگز نمیرد آن که دل‌اش زنده شد به عشق

پیامهای تسلیت به مناسبت درگذشت رفیق بهزاد کاظمی
هرگز نمیرد آن که دل‌اش زنده شد به عشق
عشق به هم نوع عشق به انسان و عشق به رهائی انسان کارگر و تحت ستم در جان‌اش بود و برپائی‌ی جامعه‌ی سوسیالیستی آرمان‌اش.
نابودی ظلم و ستم و بی‌عدالتی و بر چیدن نظام سرمایه‌داری و سرنگونی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی آرزویش و برای تحقق این‌ها نه بیماری مانع‌اش بود و نه سختی راه و نه حجم کار. دریغ و درد که مرگ نابهنگام از ما در ربودش. 
گرامی باد یاد رفیق علیرضا (بهزاد کاظمی)
رفتن نا به هنگام رفیق بهزاد دل‌مان را به درد آورد و در اندوه‌مان فرو برد. رفیقی که اندیشه‌های پاک‌ و قامت بلند و صدای گرم‌اش هرگز از خاطرمان نخواهد رفت.
یادمان نخواهد رفت که در جلسه‌ی مجمع عمومی همگامی در هامبورگ با حنجره‌ای که آسیب دیده بود چگونه تلاش می‌کرد صدای خود را به گوش ما برساند و با چه فروتنی بارها از نارسائی صدای خود  عذر خواهی می‌کرد.
یادمان نخواهد رفت که او تلاشگر جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران بود و کوشش داشت این جنبش را با جنبش کارگری و سوسیالیستی جهان پیوند زند و گام‌های مئاثری هم در این زمینه برداشت.
بهزاد کاظمی روز یک شنبه ١٠ آوریل ٢٠١١ به علت یک ناراحتی ناگهانی به بیمارستانی در لندن منتقل شد؛ پزشکان معالج او ابتدا به اشتباه ناراحتی او را سکته‌ی مغزی اعلام داشتند و پس از چند روز مشخص شد که به عفونت مغزی و ریوی دچار شده است؛ متاسفانه تلاش  پزشکان برای بهبودی او بی نتیجه ماند. بهزاد در میان بهت و ناباوری رفقا و دوستان‌اش با آنان و زندگی بدرود گفت.
بهزاد در مولوی تهران دیده به دنیا گشود، در سالهای خفقان رژیم پهلوی برای تحصیل به انگلستان رفت و در آنجا به فعالیت های سیاسی پیوست. در روزهای انقلاب 1357 به خیابان های تهران بازگشت و پس از سقوط استبداد پهلوی او نیز همچون بسیاری از سوسیالیست های انقلابی ، به مبارزه علیه استبداد جمهوری اسلامی پرداخت. با سرکوب خشن سازمان های انقلابی، مبارز و آزادیخواه  توسط رژیم، او نیز مانند دیگر مبارزین ، آزادیخواهان و سوسیالیست  از قتل عام های رژیم جان بدر برد ، مجبور به خروج از کشور شد و دوبار در لندن اقامت گزید.
رفیق بهزاد (علیرضا) از فعالین جنبش کارگری و از فعالین قدیمی اتحاد بین المللی حمایت از کارگران ایران"فراخوان کمونیستی" جهت سازماندهی سازمان سیاسی طبقهء کارگر ایران،  و هم چنین از بنیان گذاران و عضو هیئت تحریه‌ی نشریه‌ی پژوهشی "سامان نو" بود که از سه سال پیش به طور مرتب انتشار می‌یابد. بهزاد از بنیان گذاران و گردانندگان اتاق پالتاکی “اتحاد سوسیالیست ها” بود. رفیق بهزاد کاظمی نویسنده‌ی کتاب : "ملی گرایان و افسانه‌ی دموکراسی" است 
ما همگامان خود را  درغم و اندوه در گذشت دوست و رفیق خوب‌مان بهزاد کاظمی با همه‌ی یاران و خانواده‌ی گرامی‌اش شریک می‌دانیم. برای خانواده‌اش آرزوی اسقامت و بردباری داریم.
یادش گرامی و راه‌اش پاینده باد .
همگامی، افراد ، کا نونها و نهادها درهمبستگی و پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در خارج از کشور
info@hamgami.com
www.hamgami.com
آپریل ٢٠١١

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا پیغام خود را اینجا بنویسید